Toyota Motor, mevcut mali yıl nisan-eylül döneminde, geçen yılın birebir devrine kıyasla yüzde 23,2 net kâr kaybına uğradı.
Toyota Motor, mevcut mali yıl nisan-eylül döneminde, geçen yılın birebir periyoduna kıyasla yüzde 23,2 net kâr kaybına uğradı.
Toyota açıklamasında, üretici firmanın, Nisan-Eylül 2022 bilançoları ile mali yılın ikinci yarısına yönelik beklentilerine yer verildi.
Firmanın 6 aylık net kârı, geçen mali yılın birebir devrine kıyasla yüzde 23,2 düşerek 1,17 trilyon yene (7,9 milyar dolar) geriledi.
Satış gelirlerinin yüzde 14,4 artışla 17,7 trilyon yene (119,6 milyar dolar) yükseldiği mali yarı yılda işletme kârı ise yüzde 34,7 düşüşle 1,14 trilyon yen (7,7 milyar dolar) oldu.
Net ve işletme kâr düşüşlerinde alüminyum ve çelik dahil materyal maliyetlerinin yükselişinin tesiri hissedildi.
ÜRETİM MAKSADI 9,7 MİLYONDAN 9,2 MİLYONA İNDİ
Toyota Baş Finans Üst Yöneticisi (CFO) Kon Kenta, çevrim içi basın toplantısında, “(Mali yılda) Artan materyal fiyatlarının olumsuz tesiri tam telafi edilemeyebilir” dedi.
“Üretimi tekraren keserek tedarikçilerimize ve müşterilerimize sorun çıkardık” diyen Kon, buna karşın hala yüksek üretim düzeyini koruduklarını söyledi.
Toyota’nın Mart 2023’te sona erecek 2022 mali yılı kapsamlı net kâr maksadı 2,36 trilyon yen (15,9 milyar dolar) olarak korundu.
Satış gelirleri amacı 36 trilyon yene (243 milyar dolar) yükseltildi.
Küresel yarı iletken tedarik açığı nedeniyle daha evvel duyurulan 9,7 milyonluk 2022 mali yılı araç üretim maksadı ise 9,2 milyona çekildi. (AA)