Karton ambalaj sektörü Avrupa’da ilk üçe girmeyi hedefliyor

Avrupa’nın en değerli karton ambalaj üreticileri ortasında yer alan Türkiye karton ambalaj dalı, yaptığı yatırımlarla dikkatleri üzerine çekerken, dış pazarlarda da aktifliğini artırıyor. Bu doğrultuda bölgedeki en güçlü rakibi Polonya’ya ihracatını paha bazında yüzde 135, kilogram bazında ise yüzde 400 oranında artıran kesim, Avrupa’da birinci üçe girmeyi hedefliyor.

Dünyayı etkileyen resesyon süreci ve tedarik zincirlerinde yaşanan aksamalarla birlikte ambalaj dalında küresel çapta düşüşler yaşanırken Türkiye karton ambalaj bölümü ihracatta yerini korudu. Attığı adımlarla her geçen gün üretim ve ihracatta yerini sağlamlaştıran karton ambalaj bölümü, Avrupa’da Polonya’yı geçerek birinci üçe girmeyi hedefliyor. Karton ambalaj dalında Polonya ve Türkiye’nin AB’deki büyümenin yüzde 50’sini taşıdığını söz eden Karton Ambalaj Sanayicileri Derneği (KASAD) Başkanı Alican Duran, “Bölgedeki en güçlü rakibimiz Polonya’ya karşı lojistik ve güç üzere avantajlarımız mevcut. Bundan sonraki senaryo daha farklı ilerleyecek. Ülkemiz açısından sevindirici bir durum olacağını öngörüyoruz. Polonya’nın gelecek devirde karton ambalajda bizim kadar süratli gelişemeyeceğini ve büyümede bizim kadar süratli olmayacağını gelen datalardan anlıyoruz” diye konuştu.

Polonya’da kesim dinamizminin gerilediğini lisana getiren Duran, “Yaşanan gelişmeler dalımızı öne çıkarıyor. Bu doğrultuda Polonya’yı geçerek Avrupa’da birinci üçe girmeyi planlıyoruz. KASAD öncülüğünde bölümümüz selüloz bazlı karton üretimi içinde yatırımlarını sürdürüyor. Attığımız adımlarla her geçen ihracatta yerimizi sağlamlaştırıyoruz. Kesimimiz bugün için Polonya’ya ihracatını pahada yüzde 135 kilogram da ise yüzde 400 artırdı” dedi.

Polonya’ya ihracat pahada yüzde 135 arttı

Polonya’da bulunan üreticilerin birçoklarının AB’li karton ambalaj şirketlerinden oluştuğunu kaydeden Alican Duran, “Polonya hükümeti bu şirketlere çok fazla kolaylık sağlıyor. Alman şirketlerin hakim olduğu piyasada eşit olmayan koşullarda çaba ediyoruz. Buna karşın yılın birinci 9 ayında Polonya’ya olan ihracatta geçtiğimiz yılın sayılarını geride bırakmayı başardık. ayrıyeten ülkemizdeki üreticiler ise yaptıkları yatırımlar ve sorun çözme kabiliyetleri ile ihracata büyük katkı sunuyorlar. Selüloz bazlı karton alanında yapacağımız yatırımlarla birlikte bu sayıları çok daha üstlere taşıyacağız” dedi.

Üretim süreçlerini ve kapasitesini daima olarak geliştiren karton ambalaj bölümünün istikrarlı büyümesiyle Polonya’ya ihracatta geçtiğimiz yılın sayılarının geride bırakıldığını vurgulayan Karton Ambalaj Sanayicileri Derneği (KASAD) Başkanı Alican Duran, krizlere karşı süratli aksiyon alınarak, resesyon sürecine karşın kesimin ihracatını arttırmayı başardığını söyledi. Polonya’ya yapılan ihracatın zorlukları ve yakalanan muvaffakiyet üzerine konuşan Alican Duran, ”Gerek resesyon süreci gerek de dünya çapında tedarik zincirlerinde yaşanan aksamalara karşın tüm krizlere karşı süratli aksiyon alan bir yapımız var. Bölgede en büyük rakibimiz Polonya ve orada yer alan üreticilerle eşit olmayan koşullarda uğraş ediyoruz. Üreticilerimiz dünyanın birçok ülkesine ihracat yaparken Polonya’daki üreticiler kara nakliyeciliği ile yalnızca Kıta Avrupası’na yapıyor. Biz hem lojistik hem de güç avantajını kullanmamız sebebiyle ihracatta öne çıkıyoruz” diye konuştu.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir